Windows XP

Diverse data spørsmål og svar.

Moderator: raisor

Windows XP

Postby Olav Kristensen » 29 Aug 2004, 13:25

Hei!

Jeg har et par spørsmål til deg.

1. Jeg fikk problemer med noen programmer og måtte installere XP på nytt på maskinen min. Da la jeg windows i D: driven min. Men i C: ligger også en windows mappe. Kan jeg avinstallere den windowsmappen som ligger i C: ?

2. Hvordan får jeg lagt små hurtigikoner (eks internett, outlook, kaaza etc.) nederst på linja ved siden av startknappen?

Håper du kan svare meg.

Hilsen Olav Kristensen (broren til Jørgen)
Olav Kristensen

Postby raisor » 06 Sep 2004, 07:55

Heisann..

1. da har du fått en dobbelt installasjon.
Er egentlig ikke noen grei måte og få fjernet dette på.
Jeg ville bare satt i XP plata på nytt. Velg så under installasjonen at du skal slette alle partisjoner. Sett så disse opp på nytt og formater de uten quick valget.

2. Trykk på start - instillinger - control panel
Velg så "Taskbar and Start menu" heter vel sikker noe av det samme på norsk. Da får du opp ett vindu.
Det som skal stå på der er "show quick launch" og "keep the taskbar on top of other windows". Pluss "Show the clock" resten kan tas bort.

Og vil du ha en desktop som ser ut som den i windows2000 istedet for WinXP som jeg for min del foretrekker så kan du trykke på den andre fanen i toppen av vinduet. Det det står "Start Menu".
Velg så "Classic Start Menu" der. Trykk også på "Customize..." og ta bort krysset fra " Use Personalized Menus".

Jeg bruker bare engelsk Windows så jeg er ikke helt sikker på hva disse tingene jeg har skrevet opp heter på norsk men det er sikkert nesten det samme bare sånn rent oversatt.

Mvh Morten.
raisor
Power User

Return to Questions & Answers